05.04.2013

Jak w reklamie?

Wszystkie nasze sposoby na wzbogacenie się czy spełnione życie, wszystkie nasze rady na problemy ludzi, nasze lekarstwa na rany świata – okazują się kolejno chybione, za słabe, naiwne...

Przypomina to reklamę środka do konserwacji drewna bodajże, kiedy facet na pytania o coś do altanki, płotu czy ogrodowej ławki, słyszy w odpowiedzi tę samą nazwę preparatu: „XYZ”. Tak, są inne środki – ale ten jest najlepszy. Piotr odpowiada przesłuchującym w tym samym duchu: „nie dano ludziom pod niebem żadnego innego imienia, w którym moglibyśmy być zbawieni”.

Wszystkie nasze sposoby na wzbogacenie się czy spełnione życie, wszystkie nasze rady na problemy ludzi, nasze lekarstwa na rany świata – okazują się kolejno chybione, za słabe, naiwne... Bo nie dano nam nic innego, nikogo Innego: wiarę, Boga. A najśmieszniejsze – że to naprawdę działa, On działa – a to już nie ma nic wspólnego z reklamami. To jest życie, prawda, rzeczywistość: Bóg działa.

 

Czytania mszalne rozważa Katarzyna Solecka