Na postawę słuchania - zarówno Boga jak i człowieka - zwróciła uwagę w swoim wystąpieniu na Synodzie Biskupów Ewa Kusz.
Trudno założyć, że biblijny mędrzec czytał Platona. Ale oto jego myśl, że „śmiertelne ciało przygniata duszę i ziemski namiot obciąża rozum pełen myśli”, doskonale harmonizuje z refleksją greckiego filozofa, który w „Dialogach” pisze o ciele jako więzieniu dla duszy.
Wiele osób zastanawia się, czy nowo narodzony Jezus miał świadomość swej boskości. Odpowiada biblista ks. prof. Henryk Witczyk, członek Papieskiej Komisji Biblijnej.
Latynoamerykańskie melodie i rozważania o miłości Boga do człowieka, wpisanej w historię zbawienia i w ludzką miłość, zabrzmiały w niedzielę u stóp katedry.
Studiując historię rodzin patriarchów, możemy się wiele nauczyć, odkryć mechanizmy, które rządzą naszym zachowaniem.
Cóż tak istotnego znajduje się w 13. i 14. rozdziale Księgi Rodzaju, by poświęcać im osobny artykuł? Nic specjalnego.
Doświadczenie nocy ciemnej to jeden ze stałych elementów drogi mistycznych doświadczeń. „Prawdopodobnie te momenty »ciszy i nieobecności« są czasem prawdziwej łaski i bliskości Pana.
Kryzys grzechu jest kryzysem Boga.
Być Kościołem Matką mającym oczy Matki. Czyli widzieć. Nie tylko to, co leży na ulicy, rzuca się w oczy, epatuje biedą...
Bez niego cóż jest? "Jedno cierń i nędze".
Garść uwag na do czytań na niedzielę Zesłania Ducha Świętego, rok B z cyklu „Biblijne konteksty”
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.