Michelangelo di Pietro Membrini "Wniebowzięcie Maryi ze św. Tomaszem", olej i tempera na desce 1475–1500, Muzeum Sztuki Johna i Mable Ringling Sarasota (USA)
Michelangelo di Pietro Membrini "Wniebowzięcie Maryi ze św. Tomaszem", olej i tempera na desce 1475–1500, Muzeum Sztuki Johna i Mable Ringling Sarasota (USA)

Pasek Maryi

Komentarzy: 3
GN 26/2019

publikacja 27.06.2019 00:00

Opisane w Biblii niedowiarstwo świętego Tomasza niewątpliwie przyczyniło się do powstania legendy, którą ilustruje ten obraz.

Według tradycji Tomasz przegapił nie tylko pierwsze objawienie się Zmartwychwstałego apostołom, co zaowocowało jego późniejszymi wątpliwościami, ale również wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny. Nawracał wówczas pogan w Indiach. Po powrocie do domu nie chciał uwierzyć w cud i podejrzewał, że ciało Matki Bożej wykradziono z grobu. Litując się nad znanym ze sceptycyzmu apostołem, Maryja ukazała mu się po wniebowzięciu, zdjęła pasek ozdabiający Jej ulubioną suknię i dała go niedowiarkowi na dowód swego wyniesienia do nieba.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
Pierwsza strona Poprzednia strona Następna strona Ostatnia strona
oceń artykuł Pobieranie..