Trzeba wyrazić zgodę na cierpienie i przestać się buntować na tych, co nas ranią. Święci męczennicy pokazują, że taka postawa, aczkolwiek niełatwa, jest możliwa.
Kult Młodzianków, czyli dzieci betlejemskich pomordowanych na rozkaz Heroda, rozpoczął się już w II wieku. Kościół obchodzi ich święto 28 grudnia.
My jesteśmy Kościołem. To nas dotyczy zdanie: Któż może wystąpić z oskarżeniem przeciw tym, których Bóg wybrał? Któż może wydać wyrok potępienia? Czyż Bóg, który usprawiedliwia?
Przez całą sobotę w Skierniewicach odbywał się I Pozytywny Rodzinny Festiwal "Dobro jest w nas", którego organizatorem była Fundacja "Niebo Otwarte". Obok dobrej muzyki, wyjątkowych przedstawień przez cały dzień w dwóch parafach - św. Jakuba Apostoła i św. Stanisława Biskupa i Męczennika - trwała adoracja Najświętszego Sakramentu. Można było także skorzystać z sakramentu pokuty i pojednania.
Tradycyjnie już - od I Niedzieli Adwentu zapraszamy do aktywnego udziału w kolejnej edycji Szkoły Słowa Bożego, którą prowadzi ks. Jan Kochel.
Rok 169 przed Chr. to nie był dobry rok dla Antiocha IV Epifanesa. Władca Syrii, który wśród wielu podbitych ziem władał także Palestyną, ruszył na Egipt, by zająć to władztwo i potem ogłosić się panem świata.
Zrozumieć Apokalipsę św. Jana.
Księga Rodzaju, Wyjścia i Jozuego – to tematyka XX Ogólnopolskiego Konkursu Biblijnego dla Lektorów i Ministrantów. 1 i 2 marca w Wyższym Seminarium Duchownym w Paradyżu odbył się etap diecezjalny. Najlepsi ministranci i lektorzy z diecezji zielonogórsko-gorzowskiej będą rywalizowali w finale ogólnopolskim 10 i 11 maja, także w Paradyżu.
Księgarnia Św. Jacka Katowice 2008 format: 140x205 stron 226 oprawa: miękka
Nabot, co nie chciał sprzedać Achabowi swojego dziedzictwa – o tak, w jego historii streszcza się i nasz los.
Człowiek myśli, Pan Bóg kry(e)śli. I zrobi po swojemu, czyli lepiej. Dotyczy to także spraw wiary, ewangelizacji, katechezy i innych.
Garść uwag do czytań na XI niedzielę zwykłą roku B z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.