W Watykanie, w Domu św. Marty rozpoczęły się obrady Papieskiej Komisji Biblijnej. Czołowi egzegeci i bibliści po raz kolejny zajmują się kwestią antropologii biblijnej. Opracowania tego zagadnienia domagało się w przeszłości kilka zgromadzeń Synodów Biskupów.
Media nadal jeszcze powracają do prasowej wypowiedzi zaproszonego na Synod Biskupów rabina Szear Jaszuwa Kohena (Shear Yashuva Cohena) o Piusie XII. W odpowiedzi na pytania dziennikarzy przewodniczący watykańskiej Komisji ds. Kontaktów Religijnych z Judaizmem wyraził przekonanie, że Pius XII czynił dla ratowania Żydów wszystko, co było wówczas można.
Na Papieskim Uniwersytecie Gregoriańskim trwa międzynarodowy kongres związany z obchodami stulecia Papieskiego Instytutu Biblijnego. Spotkanie zainaugurował przewodniczący Papieskiej Rady ds. Kultury, abp Gianfranco Ravasi. W swoim wystąpieniu ujawnił on zasadnicze treści zawarte w oczekiwanej adhortacji apostolskiej po Zgromadzeniu Zwyczajnym Synodu Biskupów sprzed dwóch lat poświęconym Słowu Bożemu w życiu i misji Kościoła.
W drugim dniu obrad Synodu jego uczestnicy dyskutują nad kwestiami poruszonymi we wczorajszych referatach. Wśród zabierających głos znaleźli się kardynałowie Stanisław Dziwisz i Zenon Grocholewski.
„Biblia jest spisanym tekstem natchnionym. Natomiast Słowo Boże jest rzeczywistością żywą” – mówi abp Stanisław Gądecki, wyjaśniając, że przyjęte Słowo Boże pozwala nawiązać żywy kontakt z Chrystusem.
Biblia nie jest dla nas celem sama w sobie, ona ma nas doprowadzić do spotkania z Jezusem Chrystusem – mówi w wywiadzie dla Radia Watykańskiego ordynariusz toruński.
Fundamentalizm rodzi się ze strachu przed konfrontacją ze światem. Tego zdania jest arcybiskup Gianfranco Ravasi, przewodniczący Papieskiej Rady Kultury.
Bóg nie powołał nas do życia po to, byśmy po kilkunastu/kilkudziesięciu latach zamienili się w proch.
Rozumem nie potrafimy ogarnąć istoty Boga. Wiemy za to, rozumiemy, kim jest dla nas, jaki jest dla nas.
Garść uwag do czytań na święto Jezusa Chrystusa, Najwyższego i Wiecznego Kapłana roku B, z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.