Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie biblia.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Liczba 72 ma znaczenie symboliczne, podobnie jak liczba 12. Dwunastu apostołów to nawiązanie do dwunastu pokoleń Jakuba.
Pierwsza część dzisiejszej Ewangelii mówi o fałszywym radykalizmie, czyli nie takim, jakiego spodziewa się po nas Jezus.
Co mamy robić? Z tym pytaniem zwracali się ludzie do Jana na pustyni. A on namawiał ich do dzielenia się dobrami materialnymi z biedniejszymi od siebie. Wzywał tych, którzy mieli do czynienia z pieniędzmi, do uczciwości i sprawiedliwości.
Adwent jest oczekiwaniem nie tylko na święta, ale również oczekiwaniem na paruzję, czyli powtórne przyjście Chrystusa.
Jak rozumieć królewską władzę Jezusa nad światem, nad Kościołem, nad nami?
Dialogi Jezusa z uczonymi w Piśmie i faryzeuszami były nacechowane sporem, momentami bardzo gorącym. Tym razem żydowski uczony zadaje Jezusowi pytanie bez podstępu, bez próby zapędzenia Go w kozi róg, podchwycenia na słowie.
Niewidomy żebrak Bartymeusz może być obrazem każdego z nas. Miewamy belki w oku. Bywamy ślepi duchowo, zagubieni w swojej pysze, w nieczystości albo w innym grzechu.
Postawa Jakuba i Jana może bulwersować. Oto uczniowie, zamiast głosić Ewangelię, kłócą się o znaczenie i władzę.
„Zaczęliśmy mu zabraniać, bo nie chodzi z nami”. To nieco szokujące, że to właśnie Jan, kojarzony z łagodnym charakterem, wypowiada tak szorstkie słowa.
„Syn Człowieczy będzie wydany w ręce ludzi”. Jezus zapowiada swoją paschę. Bóg wydany w ręce ludzi skończy na krzyżu. Dlaczego tak się stało? Dlaczego tak się wciąż dzieje?
Być Kościołem Matką mającym oczy Matki. Czyli widzieć. Nie tylko to, co leży na ulicy, rzuca się w oczy, epatuje biedą...
Rozumem nie potrafimy ogarnąć istoty Boga. Wiemy za to, rozumiemy, kim jest dla nas, jaki jest dla nas.
Garść uwag do czytań na święto Matki Kościoła z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.