Nazwa ludów semickich według starożytnej tradycji wywodzi się od Sema - jednego z synów Noego.
Dzisiejszy psalm jest fragmentem wielowątkowej pieśni. Wybrane strofy komentują czytaną dziś Ewangelię o uciszeniu przez Jezusa burzy na jeziorze.
Pomimo rozprzestrzeniania się nowej odmiany koronawirusa i rekordowej liczby zakażeń, Izrael ponownie otwiera się na turystów z zagranicy. Jest to dobra wiadomość z punktu widzenia chrześcijan mieszkających w Ziemi Świętej, którzy w większości czerpią dochody z obsługi pielgrzymów i turystyki religijnej. Wielkim ciosem było dla nich zamknięcie granic pod koniec listopada, na chwilę przed rozpoczęciem okresu bożonarodzeniowego.
Żywioł wody i żywioł grzechu. Bo grzech, czyli zło wywołane przez człowieka, ma siłę niszczycielską, bezwzględną, straszną.
Radość przebija ze śpiewanego w poświąteczną niedzielę psalmu.
„Przyszedł do nich, krocząc po jeziorze”.
W „Talmudzie” mówi się, że kto nie widział Jeziora Galilejskiego, nie widział w życiu niczego pięknego. Cicha muzyka trzcin poruszanych przez wiatr doskonale oddaje nazwę zbiornika.
Aż 15 tys. internautów śledziło przez trzy tygodnie blog abpa Stanisława Gądeckiego, na którym relacjonował obrady Synodu Biskupów poświęconego przybliżeniu Biblii katolikom.
„Wobec aniołów psalm zaśpiewam Panu”.
W okolicach Kafarnaum, na północnym brzegu jeziora Genezaret wypiętrza się niewysokie wzgórze. To właśnie tu Jezus nauczał o szczęściu.
Pojedynek proroka Eliasza z prorokami Baala na górze Karmel ukazuje moc Boga
Człowiek myśli, Pan Bóg kry(e)śli. I zrobi po swojemu, czyli lepiej. Dotyczy to także spraw wiary, ewangelizacji, katechezy i innych.
Garść uwag do czytań na XI niedzielę zwykłą roku B z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.