tempera na desce, 1308–1311, Muzeum Katedralne, Siena
Wilk rzuca się na człowieka, powala go na ziemię i usiłuje go zagryźć. Jego zęby są już bardzo blisko gardła napadniętego.
Wyśpiewali je, wymalowali, wyszeptali w głuchym telefonie, a nawet sprawdzili, czy na jego kartach jest śliwka, kogut lub parasol. Najmłodsi czytelnicy Pisma Świętego bywają wszechstronnymi egzegetami.
Egzegeza - od gr. exegesis wyjaśnienie - stosowanie zasad i reguł hermeneutycznych w celu wydobycia prawdziwego sensu tekstu biblijnego; stanowi zasadniczą dyscyplinę naukową biblistyki.
olej na płótnie, ok. 1621, Zamek Sanssouci, Poczdam
Mathis Gothard Nithard, zwany Grünewald, „Ukrzyżowanie”, olej na desce, ok. 1515, część ołtarza z Isenheim, Muzeum Unterlinden, Colmar
olej na płótnie, ok. 1625, Muzeum Prado, Madryt
"Upadek w drodze na Kalwarię", 1517, olej na desce pokrytej płótnem, 318 x 229 cm, Muzeum Prado (Madryt) Autor: Rafael (Raffaello Santi, zwany też Sanzio), malarz włoski, ur. 1483 w Urbino, zm. 1520 w Rzymie
Przypowieść o synu marnotrawnym często była tematem obrazów.
Być Kościołem Matką mającym oczy Matki. Czyli widzieć. Nie tylko to, co leży na ulicy, rzuca się w oczy, epatuje biedą...
Bez niego cóż jest? "Jedno cierń i nędze".
Garść uwag na do czytań na niedzielę Zesłania Ducha Świętego, rok B z cyklu „Biblijne konteksty”
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.