Chrześcijanin to człowiek zapatrzony w niebo. Inaczej nie podniesie się, nie obmyje, nie pójdzie dalej.
Rozumiana jako droga ku świadomej śmierci, jest wzorem dla chrześcijan, którzy również oczekują na spotkanie z Chrystusem.
„I zgromadzą się przed Nim wszystkie narody”. Powtórne przyjście Chrystusa, czyli paruzja, oznacza sąd nie tylko nad chrześcijanami, ale nad całą ludzkością.
Trwa nasza miłość w czasach zarazy, a patrząc na Jezusa, staramy się uczyć, w jaki sposób chrześcijanin ma przeżywać swoje życie.
Chrześcijanie nie byli burzycielami porządku społecznego, nie wzywali do rewolucji, przemocy.
Od października zajęcia poprowadzi znakomity biblista ks. prof. dr hab. Waldemar Rakocy.
Chrześcijanie od początku patrzyli dalej niż w doczesność. Swój wzrok kierowali ku czasom i rzeczom przekraczającym to, co tu i teraz.
Klasyk nad klasykami. Najlepszy film sandałowy w historii kina?
Co jakiś czas ktoś atakuje Biblię, by „dać popalić” chrześcijanom.
Bibliści, analizując List do Tymoteusza, podkreślają, że spotykamy w nim starożytny hymn, jaki podczas liturgii śpiewali chrześcijanie I wieku.
Pomimo grzechu, Bóg oferuje nadzieję i obietnicę zbawienia wobec każdego z nas.
Zazieleniło się. Mamy okres zwykły, czyli wrócił zielony kolor szat liturgicznych. A czytania tej niedzieli?
Garść uwag do czytań na X niedzielę zwykłą roku B z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.