Michelangelo Merisi da Caravaggio - Nawrócenie św. Pawła w drodze do Damaszku, olej na płótnie, 1600–1601, kościół Santa Maria del Popolo, Rzym
Św. Weronikę malowali najwybitniejsi artyści. Najczęściej przedstawiali ją z rozpostartą w rękach chustą.
majolika, 1550, Rijksmuseum, Amsterdam
W Teatrze Laboratorium Dramatu (ul Olesińska 21 -równoległa do ul. Madalińskiego) odbędzie się kolejny wieczór z Biblią. W poniedziałek – 19 kwietnia o godzinie 19.00 – Anna Gajewska przeczyta fragmenty Biblii poświęcone Mojżeszowi w Egipcie.
Jan Chrzciciel polewa wodą z miseczki głowę Jezusa, którą otacza nadnaturalny blask.
Faryzeusz pilnie wpatruje się w twarz Jezusa. Ma nadzieję, że za chwilę Go zdemaskuje jako buntownika sprzeciwiającego się władzy cesarza Rzymu. Gdyby tak się stało, Rzymianie niezwłocznie by Go aresztowali.
Ten obraz został namalowany w czasach, gdy najlepsi artyści, poszukując w sztuce awangardowej formy i nowych treści, rzadko decydowali się na realistyczne przedstawianie pouczających przypowieści ewangelicznych.
Wilk rzuca się na człowieka, powala go na ziemię i usiłuje go zagryźć. Jego zęby są już bardzo blisko gardła napadniętego.
"Pójdź za Mną" (Łk 18,22) – to ostanie słowa Jezusa skierowane do bogatego młodzieńca. Jaka będzie Twoja odpowiedź? Czy zdecydujesz się zostawić "wiele, a nawet wszystko", aby pójść za Jezusem, naśladować Go, zostać Jego uczniem i osiągnąć zbawienie?
Tajemnica może u jednych budzić ciekawość, chcieć poszukiwania, u innych – zniechęcenie, bo droga do jej poznania jest długa.
Rozumem nie potrafimy ogarnąć istoty Boga. Wiemy za to, rozumiemy, kim jest dla nas, jaki jest dla nas.
Garść uwag do czytań na święto Jezusa Chrystusa, Najwyższego i Wiecznego Kapłana roku B, z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.