Istotą podążania za Panem jest wspólnota z Nim, którą budujemy przez wierność zobowiązaniom chrzcielnym.
„Stajesz się Tym, którego przyjmujesz” – wyjaśniał wspólnocie Kościoła w Hipponie tajemnicę Eucharystii święty Augustyn.
Źródłem naszej wiedzy o pierwszej wspólnocie uczniów Chrystusa jest księga Dziejów Apostolskich.
Gdy św. Paweł pisał list do chrześcijan Koryntu, położenie założonej tam przez niego wspólnoty było dramatyczne.
Wspólnota św. Pawła przeprowadziła wieczorną ewangelizację uliczną. Pretekstem do rozmowy z przechodniami były słodycze.
Ekumeniczna Wspólnota z Taizé rozpoczęła w Chinach dystrybucję Pisma św. Jej staraniem wydrukowano w Nandżingu we wschodniej części kraju 100 tys. egzemplarzy Biblii.
Otrzymał klucze królestwa niebieskiego i coś znacznie trudniejszego: odpowiedzialność za całą wspólnotę.
Nowo ustanowieni lektorzy i lektorki będą czytać słowo Boże podczas liturgii we wspólnotach parafialnych.
Zapał przychodzi do wspólnoty za pośrednictwem świadków, promieniujących miłością do Chrystusa i ewangelicznym radykalizmem.
Historia Kościoła zaczęła się w Jerozolimie. Tam powstała pierwsza wspólnota wyznawców Chrystusa, czyli "ekklesia" („zgromadzenie”).
Być Kościołem Matką mającym oczy Matki. Czyli widzieć. Nie tylko to, co leży na ulicy, rzuca się w oczy, epatuje biedą...
Rozumem nie potrafimy ogarnąć istoty Boga. Wiemy za to, rozumiemy, kim jest dla nas, jaki jest dla nas.
Garść uwag do czytań na święto Matki Kościoła z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.