Obraz Roberta Markowitza to kolejny film monumentalnego biblijnego cyklu telewizyjnego, realizowanego w plenerach Maroka.
Historia króla Dawida obfituje w wydarzenia i wątki barwne, czasem niecodzienne, czasem bohaterskie.
Biblijny monarcha, psalmista i ten który pokonał Goliata. Zobacz, jak wyobrażają go sobie artyści. Autorami zdjęć są fotoreporterzy "Gościa Niedzielnego".
Wydawnictwo Salwator Kraków 2007 format: 115x190 stron: 106 oprawa: miękka
Bunt został stłumiony, a Absalom, wbrew rozkazom Dawida, zabity przez Joaba.
Jak to się stało, że Dawid sprawiał wrażenie człowieka niespełna rozumu?
Kto wie, czy ten nakręcony w 1960 roku obraz, nie jest najbardziej baśniowym ze wszystkich filmów biblijnych, jakie powstały w ramach tego specyficznego gatunku.
Opisana w Drugiej Księdze Samuela historia wielkiej, acz prowadzącej do tragedii namiętności, to niemal gotowy scenariusz filmowy. Nic dziwnego, że Hollywood sięgnęło po tą melodramatyczną opowieść w czasach, gdy film biblijny był jednym z najpopularniejszych, kinematograficznych gatunków.
Na pierwszy rzut oka, film ten można by potraktować jako typową, kinematograficzną ramotkę. Ot, kolejny przykład kina sandałowego, które po pojawieniu się filmu kolorowego, zaczęło święcić triumfy na całym świecie.
Bycie dzieckiem jest umiejętnością zadawania pytań. Od prostych „co to jest”, poprzez powtarzane dziesiątki razy „dlaczego”...
Rozumem nie potrafimy ogarnąć istoty Boga. Wiemy za to, rozumiemy, kim jest dla nas, jaki jest dla nas.
Garść uwag do czytań na święto Matki Kościoła z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.