W jednym z fragmentów Listu do Rzymian pojawia się, choć nie obok siebie, każda z Osób Trójcy Świętej.
O tym, co otrzymaliśmy w pakiecie jako dziedzice królestwa, z ks. prof. Mariuszem Rosikiem rozmawia Marcin Jakimowicz.
W dziejach biblijnego Izraela istnieje przedziwne napięcie. Z jednej strony naród wybrany jest dziedzicem wielkich obietnic, a z drugiej jego losy wciąż znaczone są pasmem najazdów, klęsk i deportacji.
„Wiele razy i na wiele sposobów przemawiał dawniej Bóg do ojców przez proroków, na końcu tych dni przemówił do nas przez Syna, którego ustanowił Dziedzicem wszystkiego, przez którego też uczynił wszechświaty” (Hbr 1,1–2).
Biblia Leopolity była pierwszym pełnym drukowanym polskim przekładem Biblii, została wydana w 1561 r. przez krakowską oficynę Dziedziców Marka Szarffenberga.
Już po raz drugi czechowicka Biblioteka Miejska zorganizowała maraton Biblijny. Tym razem na specjalnym pulpicie otwarto księgę starotestamentalnego mędrca.
Trzydziestu lektorów przeczytało a głos starotestamentalną Księgę Koheleta. Maraton Biblijny już po raz drugi zorganizowała Biblioteka Miejska w Czechowicach-Dziedzicach. Głośne czytanie Biblii odbyło się w sali sesyjnej Urzędu Miasta. W gronie lektorów znalazł się burmistrz Marian Błachut, przedstawiciele miejskich placówek i instytucji oraz 17 uczniów miejscowych szkół podstawowych i gimnazjów. Za pulpitem stanęli także mieszkańcy domu opieki oraz przedstawiciele Zboru Zielonoświątkowego.
Choć na koniec przypowieści właściciel przybywa wytracić rolników, ostatecznie wiara wskazuje na inny koniec.
Pojęcie to bywa odnoszone np. do ludzi uwikłanych w grzech - co chrześcijanom jako wolnym nie przystoi.
W Nowym Testamencie Izajaszowe orędzie o Słudze Jahwe, który będzie „światłością dla pogan”, pojawia się w dwóch znamiennych momentach.
Spotkanie Eliasza z Bogiem uczy, że Bóg objawia się często w ciszy, a nie w spektakularnych wydarzeniach.
Człowiek myśli, Pan Bóg kry(e)śli. I zrobi po swojemu, czyli lepiej. Dotyczy to także spraw wiary, ewangelizacji, katechezy i innych.
Garść uwag do czytań na XI niedzielę zwykłą roku B z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.