To wspaniale opracowane zagadnienie przez ks. Adama ukazuję zasadniczy aspekt mianowicie istniejącą w czasach Jezusa w Izraelu instytucję "szaliah", "szaliah" było to pełnomocnictwo absolutne. Kiedy Chrystus obdarzał władzą kościelną Apostołów słowami z (Mt 16,19)"Cokolwiek zwiążesz na ziemi ... niewątpliwie nawiązują do owej instytucji. Ma to głębokie znaczenie bowiem prawdziwą niewolą dla chrześcijanina jest grzech. I tu prowadzi nas do paradoksu bowiem ChrystusTen, który Jest bez Grzechu - Stał się Grzechem, Ten, który Wyzwala - stał się Niewolnikiem,Ten, który Wywyższa - został Poniżony. Widzimy więc jak biblijna historyczna faktyczność powyższego zagadnienia prowadzi do biblijnej teologicznej faktyczności, więc te źródlane, głębokie aspekty, które i tak tłumaczą się same przez się prowadzą nas do Źródła naszej Wiary, którą jest Chrystus. Pozdrawiam :-)
To wspaniale opracowane zagadnienie przez ks. Adama ukazuję zasadniczy aspekt mianowicie istniejącą w czasach Jezusa w Izraelu instytucję "szaliah", "szaliah" było to pełnomocnictwo absolutne. Kiedy Chrystus obdarzał władzą kościelną Apostołów słowami z (Mt 16,19)"Cokolwiek zwiążesz na ziemi ... niewątpliwie nawiązują do owej instytucji. Ma to głębokie znaczenie bowiem prawdziwą niewolą dla chrześcijanina jest grzech. I tu prowadzi nas do paradoksu bowiem Chrystus Ten, który Jest bez Grzechu - Stał się Grzechem, Ten, który Wyzwala - stał się Niewolnikiem, Ten, który Wywyższa - został Poniżony. Widzimy więc jak biblijna historyczna faktyczność powyższego zagadnienia prowadzi do biblijnej teologicznej faktyczności, więc te źródlane, głębokie aspekty, które i tak tłumaczą się same przez się prowadzą nas do Źródła naszej Wiary, którą jest Chrystus. Pozdrawiam :-)
Mała poprawka : Źródła naszej Wiary, którym jest Chrystus. Ps. nie "którą" tylko "którym". :)