Uczniowie Chrystusa, którzy przyjęli Jego orędzie zbawienia, wywodzili się najpierw z wyznawców judaizmu.
Ta książka to przełom w polskiej biblistyce. Ksiądz profesor Mirosław Wróbel przedstawia stosunek judaizmu rabinistycznego do chrześcijaństwa.
30 lektorów czterech wyznań w sześciu językach przeczytało Księgę Koheleta. VII Maraton Biblijny dopełnił obchody Dnia Judaizmu w Bielsku-Białej.
Miejsce, w którym stanęła islamska bożnica, nie jest przypadkowe. Zawierać ma przesłanie, iż judaizm i chrześcijaństwo to dwie niedoskonałe poprzedniczki religijne islamu.
Apel św. Pawła może wydawać się powtórzeniem podobnych wezwań do wzajemnej miłości, które występują w pismach judaizmu bliskiego Nowemu Testamentowi.
O ocenę wystąpienia na Synodzie Biskupów głównego rabina Hajfy i perspektywy dialogu z judaizmem radio Watykańskie zapytało uczestnika synodu, abp. Stanisława Gądeckiego.
Starotestamentowe teksty mają jasny przekaz: judaizm jest religią Izraela. Przez długie wieki nie tylko cieszył się on, jako naród wybrany, Bożym wybraniem, ale też zazdrośnie strzegł tego wybrania przed innymi.
W wywiadzie dla rzymskiego dziennika „La Repubblica” Rabin Szear Yszuw Kohen z Hajfy wyjaśnia sens synodalnego referatu na temat miejsca Pisma Świętego w judaizmie i w życiu codziennym.
Budowa jerozolimskiej Ściany Zachodniej, znanej jako Ściana Płaczu, jedynej zachowanej pozostałości Świątyni i najświętszego miejsca judaizmu, nie została ukończona – jak dotychczas utrzymywano – za czasów Heroda Wielkiego (39-4 r. przed Chrystusem).
Jerozolima to najświętsze ze wszystkich miast świata. Tak uważają wyznawcy trzech wielkich religii: judaizmu, chrześcijaństwa oraz islamu. Dla żydów - Jeruszalaim jest Miastem Pokoju, dla chrześcijan - Świętym Miastem Jeruzalem, dla muzułmanów - po prostu Świętością.
Tajemnica może u jednych budzić ciekawość, chcieć poszukiwania, u innych – zniechęcenie, bo droga do jej poznania jest długa.
Rozumem nie potrafimy ogarnąć istoty Boga. Wiemy za to, rozumiemy, kim jest dla nas, jaki jest dla nas.
Garść uwag do czytań na święto Jezusa Chrystusa, Najwyższego i Wiecznego Kapłana roku B, z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.