O tunice, sudarionie i chuście w "Sercu". Dlaczego ocalały mimo upływu prawie dwóch tysięcy lat?
O Tunice z Argenteuil, Sudarionie z Oviedo i Chuście z Manopello opowiedział Krzysztof Sadło wczoraj 29 marca podczas kolejnego bielskiego "Wykładu w Sercu". Dlaczego ocalały mimo upływu prawie dwóch tysięcy lat?
rok 1912 220x191 cm Fundacja Seebull A. i E. Nolde, Neukirchen
fresk, 1463–1465, Pinacoteca Comunale, Sansepolcro
Pierwszy film nakręcony w technice CinemaScope.
Jak co roku w niedzielę Męki Pańskiej sięgamy do psalmu 22 (21).
tempera na desce, 1308–1311, National Gallery of Art, Waszyngton
Poncjusz Piłat właśnie wychylił się z balkonu swego pretorium, by zapytać zgromadzonych ludzi, kogo ukrzyżować – Jezusa czy Barabasza.
tempera na pergaminie, 1452–1460, Muzeum Condé de Chantilly, zamek Chantilly
Być Kościołem Matką mającym oczy Matki. Czyli widzieć. Nie tylko to, co leży na ulicy, rzuca się w oczy, epatuje biedą...
Rozumem nie potrafimy ogarnąć istoty Boga. Wiemy za to, rozumiemy, kim jest dla nas, jaki jest dla nas.
Garść uwag do czytań na święto Matki Kościoła z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.