Co wspólnego mają biblijni prorocy z najnowszymi eksponatami pozyskanymi przez radomskie Muzeum im. Jacka Malczewskiego?
Czy umiemy jak prorok sięgać głębiej – wiedzieć rzeczy wokół w Bożym świetle...
Zapis czatu z prof. Anną Świderkówną, który odbył się dnia 17.02.2008
Ostateczne zbawienie lub potępienie w starotestamentalnych zapowiedziach w Pismach i u Proroków.
Mężczyzna stojący w środku to Izajasz, jeden z największych proroków Starego Testamentu.
W starochrześcijańskiej ikonografii prorok Jonasz we wnętrzu wielkiej ryby był symbolem zmartwychwstania.
I leż razy próbowano zamykać usta prorokom, apostołom i głosicielom Chrystusowej Ewangelii?
Oby Bóg Jahwe pamiętał – tak, bazując na hebrajskiej etymologii, można tłumaczyć imię tego proroka.
Dwóch proroków: Eliasz i Jan Chrzciciel. Obaj skupieni na Bogu, pełniący Jego wolę.
W maltretowanym Słudze Jahwe prorok widzi każdego, kto słucha i przyjmuje Boże orędzie.
Spotkanie Eliasza z Bogiem uczy, że Bóg objawia się często w ciszy, a nie w spektakularnych wydarzeniach.
Człowiek myśli, Pan Bóg kry(e)śli. I zrobi po swojemu, czyli lepiej. Dotyczy to także spraw wiary, ewangelizacji, katechezy i innych.
Garść uwag do czytań na XI niedzielę zwykłą roku B z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.