Wszystko wydaje się dziś płynne, jak woda w Jordanie. Nawet w Kościele.
Są różne rodzaje ciemności, nadciągającej po to, by zajaśniał po niej świt.
Jezus stoi w rzece z rękami złożonymi do modlitwy. Jan Chrzciciel zanurza dzban w wodzie.
Apokryfy to teologia przeciętnych chrześcijan pierwszych wieków żyjących w Antiochii, Aleksandrii, Rzymie czy Mediolanie, Syrii czy Gruzji. Nie warto zatrzymywać się na obrazach...
Wchodząc do wody Chrystus utożsamia się ze swoim ludem. Identyfikuje się ze wszystkimi, którzy zostali dotknięci tajemnicą nieprawości.
Chrześcijańska lektura Starego Testamentu.
Wody potopu obmywające z wszelkiego brudu stwórcze dzieło Boga zapowiadają wody chrztu udzielanego w imię Jezusa.
Pod hasłem „Ja temu, który pragnie, dam pić darmo ze źródła wody życia” (Ap 21,6) trwa w Poznaniu XVII Ekumeniczne Święto Biblii.
Już po raz dziesiąty krakowianie różnych wyznań spotkają się w niedzielę, by wspólnie słuchać i głosić słowo Boże. Tym razem gospodarzami Ekumenicznego Maratonu Biblijnego są luteranie.
Każda Eucharystia jest czymś cudnym i tajemniczym, nawet jeśli nasze oczy przyzwyczaiły się do gestów, znaków, słów. Trzeba przemyć oczy wodą wiary, aby zobaczyć ów cud.
Trud nie jest celem sam w sobie, ale stanowi drogę przemiany mentalności świata w mentalność ewangeliczną.
Tworzone przez trzy lata, tu dostępne w jednym miejscu, w prostym spisie.
Garść uwag do czytań na uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej roku B z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.