O tekstach Liturgii Słowa rozmawiamy z siostrą dr hab. Joanną Nowińską, dr Marią Miduch i Aleksandrą Pietrygą.
Pieśń, z której wybieramy dziś kilka strof, śpiewano w czasie uroczystej liturgii świątynnej, a także przy innych okazjach.
Psalm Dawidowy – taki jest nagłówek pieśni, którą doskonale znamy. Co w niej jest, że tak często wraca w liturgii?
24-godzinne głośne czytanie Biblii rozpocznie się w parafii Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Starachowicach, po liturgii Wielkiego Czwartku.
Pierwsze słowo ma mocniejszy wydźwięk, jeśli je przeczytamy razem ze zdaniem, które poprzedza fragment usłyszany w liturgii.
Symptomem postnowoczesnego, porzucającego piękne katedry, liturgie i kaznodziejów supermana stała się głowa zwieszona w dół nad smutkiem i smartfonem.
Z wnętrza liturgii Kościoła dociera do nas w tych dniach wyraźne zapewnienie: nie jesteśmy sami.
Mamy wszystko, by ocaleć: przykazania, tradycję, głos Kościoła, liturgię, sakramenty… Możemy korzystać, uczyć się, wzrastać.
Dziś. Klucz do historii zbawienia. Klucz do chrześcijańskiej liturgii. Klucz do zrozumienia tajemnicy Kościoła, powtarzającego niezmiennie od wieków „Chrystus wczoraj i dziś..."
Bibliści, analizując List do Tymoteusza, podkreślają, że spotykamy w nim starożytny hymn, jaki podczas liturgii śpiewali chrześcijanie I wieku.
Najczarniejsza noc go nie zgasi.
Tworzone przez trzy lata, tu dostępne w jednym miejscu, w prostym spisie.
Garść uwag do czytań IX niedzieli zwykłej roku B z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.