Nie musimy, na szczęście, każdego sprzeciwu wobec naszego działania rozumieć jako ataku na Ewangelię.
W Jerozolimie podczas porannej niedzielnej liturgii dwóch mężczyzn wdarło się do prawosławnej świątyni i napadło fizycznie na obecnego abp. Joachima oraz księży. „Ten atak na kościół Grobu Dziewicy Maryi (…) jest ohydną zbrodnią terrorystyczną, której nie można w żadnym wypadku usprawiedliwić” – mówi oświadczenie miejscowego patriarchatu.
Było cicho. Miasto uśpione po świątecznym dniu jeszcze się nie obudziło. Kilku żołnierzy okupacyjnej armii z trudem walczyło z najgorszymi o tej nadrannej godzinie atakami senności.
„Co powiedziałby i zrobił Jezus, gdyby za Jego czasów dochodziło do ataków terrorystycznych?” – pytanie to stawiają wiernym biskupi Kenii po serii krwawych zamachów, jakie dotknęły w ich ojczyźnie chrześcijan z rąk islamistów z ugrupowania Al-Szabab.
Papieskie Stowarzyszenie Pomoc Kościołowi w Potrzebie alarmuje, że nasilają się ataki wymierzone w chrześcijan zamieszkujących Ziemię Świętą. W odpowiedzi na przemoc łaciński patriarcha Jerozolimy podkreślił, że „Kościół nie da się zastraszyć ekstremistom”. PKWP przypomina, że naszym Siostrom i Braciom można pomóc m.in. poprzez kampanię „SOS dla Ziemi Świętej”.
„To jest psalm naszych braci i ludzi z Ukrainy. To jest ich psalm, krzyk o sprawiedliwość!” – szef Biura ds. Sprawiedliwości, Pokoju i Integralności Stworzenia Zakonu Braci Mniejszych Konwentualnych wezwał franciszkanów na całym świecie do modlitwy Psalmem 17.
Amerykański "Newsweek" na pierwszej stronie opublikował artykuł, w którym próbuje się dowieść, że Biblia nie przedstawia spójnego modelu małżeństwa, nie może być źródłem wskazówek dla jakiegokolwiek współczesnego heteroseksualnego związku i nie potępia małżeństw homoseksualistów - donosi Rzeczpospolita.
Prośba ta ma dla nas w sobie coś niezrozumiałego. Jak Ojciec, Święty i Miłosierny, mógłby wodzić swe dzieci na pokuszenie?
To cicha oaza, która wkradła się gdzieś pomiędzy poskręcane wąwozy i strzępiaste kamienie i przysiadła cicho, by wieść życie spokojne i pełne wytchnienia.
To, co świat uznaje za słabość – ubóstwo, smutek, cichość, Jezus określa jako źródło prawdziwego szczęścia.
Człowiek myśli, Pan Bóg kry(e)śli. I zrobi po swojemu, czyli lepiej. Dotyczy to także spraw wiary, ewangelizacji, katechezy i innych.
Garść uwag do czytań na XI niedzielę zwykłą roku B z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.