Całą dobę czytali Biblię

W Przedborzu na Rynku i w kościele parafialnym przeczytali Nowy Testament.

Akcja jest pomysłem proboszcza ks. kan. Henryka Dziadczyka i Rafała Cygana, lidera działającej w parafii Wspólnoty Jana Pawła II.

- Od szeregu lat w tym okresie wakacji organizowaliśmy parafialny festyn ewangelizacyjny. W tym roku stało się to niemożliwe z powodu epidemii koronawirusa. Nie chcieliśmy jednak rezygnować z jakiejś formy spotkania i zaoferowania czegoś, co wzmocni religijnego ducha. I tutaj zrodził się pomysł, by zorganizować wspólne publiczne czytanie Biblii. Obliczyliśmy, że w ciągu doby będziemy w stanie przeczytać Nowy Testament. Zgłosiło się około 50 osób, gotowych, by podjąć się tego zadania. Rozpoczęliśmy na Rynku, gdzie było wprowadzenie i koncert naszego zespołu "Emaus", a potem czytaliśmy do godz. 22 w sobotę. Następnie przenieśliśmy się do kościoła i tam lektura trwała do niedzieli, do 7 rano. Później znów wróciliśmy na Rynek, by o 17.00 koncert zakończył naszą lekturę - mówi ks. Dziadczyk.

- To był świetny pomysł, by w miejsce festynu zorganizować takie wydarzenie. Ono ma zachęcić możliwie każdego do jak najczęstszego czytania Pisma Świętego. Rynek, gdzie odbywały się festyny, stał się tym razem miejscem publicznego czytania Pisma Świętego. Nie wszyscy, którzy tędy przechodzą, wybierali się na słuchanie Nowego Testamentu. Ale niejedna osoba, zatrzymuje się, słucha. Może akurat usłyszy słowa, które do niej przemówią w sposób wyjątkowy. My we wspólnocie Jana Pawła II czytamy na spotkaniach Biblię. Medytujemy i rozważamy. Nie każdy miałby odwagę, by przyjść na nasze spotkanie, a tutaj na Rynku mogą to zrobić - mówią Barbara Kraś i Danuta Migocka ze Wspólnoty Jana Pawła II.

W centrum Rynku stanął namiot. Pod nim ustawiono ambonkę z Pismem Świętym i łaskami słynący obraz Matki Bożej Przedborskiej. - To nawiązanie do Starego Testamentu, gdzie Izraelici wędrujący z niewoli Egipskiej do Ziemi Obiecanej też mieli specjalne miejsce - Namiot Spotkania. Tam wchodził Mojżesz, a Pan Bóg rozmawiał z nim "jak przyjaciel z przyjacielem", tak to opisuje mówi Biblia. To nasz przedborski Namiot Spotkania - wyjaśnia proboszcz.

Muzyczną i uwielbieniową oprawę muzyczną zapewnił zespół "Emaus". - To nasza parafialna grupa, choć są w niej także osoby spoza Przedborza. Działają od 4 lat. Liderką zespołu jest Monika Wilk. Zespół w tym czasie dorobił się już repertuaru około 40 własnych utworów. Najbardziej kochają śpiew uwielbienia i takie w dużej części są ich kompozycje. Śpiewają na festynach oraz na wieczorach uwielbienia w naszej parafii. Prowadzili także taką modlitwę w sąsiednich parafiach - mówi ks. Dziadczyk.

Organizatorzy lektury Nowego Testamentu mają nadzieję, że epidemia ustąpi i wrócą festyny. Ale już dziś są pewni, że w ich programie znajdzie się miejsce dla przybliżania treści Pisma Świętego. Proboszcz chciałby również kontynuować lekturę Biblii. - Stary Testament będziemy czytać podczas systematycznych spotkań na jego słuchanie. Musimy jeszcze przemyśleć szczegóły. Na pewno powiadomimy o tym i będziemy zapraszać, bo nasza lektura Pisma Świętego jest także umieszczana w Internecie - zapewnia proboszcz.