Sobór Trydencki (Sesja 4, 08.04.1546 r.)
Najpierw zostały sprecyzowane pojęcia dotyczące Bożego macierzyństwa Maryi, Jej dziewictwa i świętości.
Sobór Trydencki (Sesja 5, 17.06.1546, rozdz. I i II)
Sobór Watykański I, fragment Konstytucji dogmatycznej Dei Filius (Sesja 3, 24.04.1870)
Księgi biblijne w sposób pewny, wiernie i bez błędu, uczą prawdy.
Najprościej możemy powiedzieć, że synody odgrywają analogiczną rolę do soborów powszechnych na poziomie regionalnym i lokalnym.
Oficjalne nauczanie Magisterium Kościoła poprzedza długa historia wypowiedzi tego magisterium w nauczaniu papieży i soborów.
Jednym z rozczarowań okresu, który nastąpił po Soborze Watykańskim II, było ślimacze tempo wzrostu znajomości Biblii wśród katolików.
Postępy ekumenizmu w ciągu minionych 40 lat nie byłyby możliwe, gdyby nie nastąpiła odnowa teologii biblijnej II Soboru Watykańskiego (1962-65).
Trud nie jest celem sam w sobie, ale stanowi drogę przemiany mentalności świata w mentalność ewangeliczną.
Tworzone przez trzy lata, tu dostępne w jednym miejscu, w prostym spisie.
Garść uwag do czytań na uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej roku B z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.