W Betlejem wspólnota grecko-prawosławna oraz Kościoły wschodnie uroczystymi ingresami i specjalną liturgią rozpoczęły uroczystości Bożego Narodzenia.
Prace renowacyjne rozpoczną się w maju, ze względu na prawosławne obchody Wielkanocy.
Być może nie bez powodu w liturgii prawosławnej znak pokoju jest po wyznaniu wiary...
Katolicy, ewangelicy i prawosławni wzięli udział w sobotę w Ekumenicznym Czytaniu Pisma Świętego w stołecznym kościele księży orionistów.
Czczona jest przez unitów, prawosławnych i katolików. Choć katolicy o Madonnie Żyrowickiej wiedzą mało… Czas to zmienić.
Prawosławny kościół pod wezwaniem Marii Magdaleny wybudowany został na Górze Oliwnej przez cara Aleksandra III w 1885 r. na cześć ostatniej carycy Marii Aleksandry.
Debata trzech tradycji chrześcijańskich: prawosławnej, rzymskokatolickiej i metodystycznej, w której wzięli udział hierarchowie tych trzech Kościołów, rozpoczęła 20 października obchody X Ekumenicznego Święta Biblii w Poznaniu.
Kontynuowana jest renowacja Bazyliki Grobu Bożego w Jerozolimie. W ostatnich dniach przedstawiciele najważniejszych lokalnych Kościołów: greckiego prawosławnego, ormiańskiego i łacińskiego, przeprowadzili inspekcję dotychczasowych prac nad posadzką w rotundzie i przy Siedmiu łukach Dziewicy.
W Ostrzyhomiu na Węgrzech kończy się Międzynarodowe i Ekumeniczne Sympozjum Biblijne. Biorą w nim udział hierarchowie Kościoła katolickiego z prymasem Węgier, kard. Peterem Erdő na czele, a także przedstawiciele Kościołów protestanckich, Cerkwi prawosławnej i gminy żydowskiej.
Patriarcha Teofil III jest przekonany, że rola grecko-prawosławnego patriarchatu Jerozolimy ma „wyjątkowe znaczenie” dla przyszłości świętego miasta. W wywiadzie dla „ Palestine-Israel Journal” patriarcha podkreślił, że zadanie i misja jego patriarchatu mają „wyjątkowo religijny i duchowy” charakter.
Tylko czy wiemy co to miłość?
Zazieleniło się. Mamy okres zwykły, czyli wrócił zielony kolor szat liturgicznych. A czytania tej niedzieli?
Garść uwag do czytań uroczystości Najświętszego Serca Pana Jezusa, roku B z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.