Bibliści, analizując List do Tymoteusza, podkreślają, że spotykamy w nim starożytny hymn, jaki podczas liturgii śpiewali chrześcijanie I wieku.
Co jakiś czas ktoś atakuje Biblię, by „dać popalić” chrześcijanom.
W Przedborzu na Rynku i w kościele parafialnym przeczytali Nowy Testament.
Stolica i święte miasto Izraelitów, a po nich uczniów Chrystusa, posiada w Nowym Testamencie dwie greckie nazwy: Ierosoluma – Jerozolima, i Ierousalem – Jeruzalem.
Jakie kryterium decydowało o tym, że dane pismo znajdowało swoje miejsce w kanonie ksiąg Nowego Testamentu?
W biblijnych przekazach Stwórca często przekazuje swą wolę przez pośredników, np. aniołów. Ale gdy mówi On sam osobiście, to znak, że dzieje się coś szczególnie ważnego.
Chrześcijanie od początku patrzyli dalej niż w doczesność. Swój wzrok kierowali ku czasom i rzeczom przekraczającym to, co tu i teraz.
Mądrość w świecie Starego Testamentu jest tym samym co filozofia w kulturze grecko-rzymskiej. I o ile filozofia u swego źródła stawiała fundamentalne pytanie: „dlaczego?”, o tyle biblijna mądrość pytała: „jak?”.
Ów „właściciel” pokazał się dopiero po wielu stuleciach.
Trąd jest chorobą zaraźliwą, co zaobserwowali ludzie żyjący w czasach biblijnych. To dlatego, w trosce o zdrowie społeczności, prawne zapisy Starego Testamentu nakazywały, by zarażone osoby usuwały się ze społeczności.
Nadzieja nie jest jedynie optymizmem, lecz głęboką ufnością w Boga.
O Bogu, o człowieku i o nadziei. W rytmie czytań roku liturgicznego.
Garść uwag do czytań uroczystości Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata roku C.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.