Jeść własny chleb – to rzetelnie zapracować na swe utrzymanie.
Trąd jest chorobą zaraźliwą, co zaobserwowali ludzie żyjący w czasach biblijnych. To dlatego, w trosce o zdrowie społeczności, prawne zapisy Starego Testamentu nakazywały, by zarażone osoby usuwały się ze społeczności.
Ów „właściciel” pokazał się dopiero po wielu stuleciach.
Mądrość w świecie Starego Testamentu jest tym samym co filozofia w kulturze grecko-rzymskiej. I o ile filozofia u swego źródła stawiała fundamentalne pytanie: „dlaczego?”, o tyle biblijna mądrość pytała: „jak?”.
Chrześcijanie od początku patrzyli dalej niż w doczesność. Swój wzrok kierowali ku czasom i rzeczom przekraczającym to, co tu i teraz.
W biblijnych przekazach Stwórca często przekazuje swą wolę przez pośredników, np. aniołów. Ale gdy mówi On sam osobiście, to znak, że dzieje się coś szczególnie ważnego.
Jakie kryterium decydowało o tym, że dane pismo znajdowało swoje miejsce w kanonie ksiąg Nowego Testamentu?
Stolica i święte miasto Izraelitów, a po nich uczniów Chrystusa, posiada w Nowym Testamencie dwie greckie nazwy: Ierosoluma – Jerozolima, i Ierousalem – Jeruzalem.
W Przedborzu na Rynku i w kościele parafialnym przeczytali Nowy Testament.
Co jakiś czas ktoś atakuje Biblię, by „dać popalić” chrześcijanom.
Bóg nie powołał nas do życia po to, byśmy po kilkunastu/kilkudziesięciu latach zamienili się w proch.
Rozumem nie potrafimy ogarnąć istoty Boga. Wiemy za to, rozumiemy, kim jest dla nas, jaki jest dla nas.
Garść uwag do czytań na święto Matki Kościoła z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.