Kluczowym terminem w teologii Apostoła Narodów jest usprawiedliwienie.
Święty Paweł zdumiewa, gdy pisze: „On to dla nas grzechem uczynił Tego, który nie znał grzechu”.
Jak długo pozostajemy w ciele, jesteśmy pielgrzymami, z daleka od Pana.
Święty Paweł pisze o wolności, ale nie chodzi mu o wolność, która nie zna granic, hamulców i ograniczeń.
Gdybyśmy dziś chcieli wskazać na wyjątkowo groźną broń, może mówilibyśmy o bombie atomowej, a może o pociskach międzykontynentalnych czy supernowoczesnych myśliwcach.
Powstał w czasie, gdy Kościół i Synagoga oddalały się od siebie.
Przekazy różnych tradycji i kultur, mówiące o szukaniu tego, co najważniejsze, niejednokrotnie zapraszają do podjęcia wysiłku podróży przez nieznane, często w obszary niebezpieczne, na krańce naszego tu i teraz.
Od samego początku nowi wyznawcy Chrystusa byli przyjmowani do Kościoła na mocy udzielanego chrztu.
Wśród chrześcijan Koryntu doszło do bolesnych podziałów.
Ordynariusz radomski apeluje, by lektura Ewangelii miała miejsce w świątyniach i kaplicach naszej diecezji, a także indywidualnie, w rodzinach i w grupach biblijnych.
Bóg nie powołał nas do życia po to, byśmy po kilkunastu/kilkudziesięciu latach zamienili się w proch.
Rozumem nie potrafimy ogarnąć istoty Boga. Wiemy za to, rozumiemy, kim jest dla nas, jaki jest dla nas.
Garść uwag do czytań na święto Jezusa Chrystusa, Najwyższego i Wiecznego Kapłana roku B, z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.