tempera na desce, 1415–1420, kolekcja Thyssen-Bornemisza, w depozycie w Muzeum Narodowym Sztuki Katalońskiej, Barcelona
olej na desce przeniesiony na płótno, 1420–1425, Metropolitan Museum of Art, Nowy Jork
Archanioł Michał często był przedstawiany na obrazach jako rycerz walczący z szatanem.
„Zostałem zaproszony na katechezę neokatechumenalną. Usłyszałem tam wtedy po raz pierwszy historię Abrahama. Wewnętrznie nie mogłem się powstrzymać od śmiechu. Czekałem, kiedy skończy się ta szopka. ‘Co mnie obchodzi jakiś stary nomada, który nie ma syna ani ziemi? – myślałem. – Co mnie obchodzi, że Ktoś do niego przyszedł i mu powiedział: Jestem Bogiem”.
Hans Memling, „Sąd Ostateczny”, olej na desce, środkowa część tryptyku, 1467–1471, Muzeum Narodowe, Gdańsk
To wezwanie, przede wszystkim na polu bitwy, każe zrezygnować z walki i poddać się.
Kochają Pismo Święte, bo widzą, że zmienia ich życie. Dlatego zachęcają innych, by 5 czerwca zmienili sobie profilowe zdjęcie na FB, fotografując się z egzemplarzem Biblii.
Mieć serce to nie tyle być naiwnie litościwym, ile raczej mądrym w Duchu Świętym.
Tylko czy wiemy co to miłość?
Głoszenie Ewangelii jest wyrazem macierzyństwa Kościoła.
Misja Kościoła rodzi się ze wspólnoty wierzących, którzy modlą się, poszczą i są posłuszni Bożemu prowadzeniu.
Człowiek myśli, Pan Bóg kry(e)śli. I zrobi po swojemu, czyli lepiej. Dotyczy to także spraw wiary, ewangelizacji, katechezy i innych.
Garść uwag do czytań na XI niedzielę zwykłą roku B z cyklu „Biblijne konteksty”.
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.