Pierwszy List św. Jana napisany został u końca I w. Bibliści czasowo łączą jego powstanie i z Janową Ewangelią, i z okresem drugiej fali prześladowań, jakie w tym czasie rozpętał rzymski cesarz Domicjan.
Do końca grudnia w Pijalni Głównej można oglądać wystawę zdjęć "Wczoraj w Betlejem i nie tylko".
Zarys historii Narodu Wybranego
Słowo to pochodzi od greckiego „eschata”, co znaczy „rzeczy ostateczne”. Mówi się o nich specyficznym językiem, przy pomocy którego przedstawiany jest koniec świata, czy szerzej, czasy ostateczne. W tym kontekście pojawia się charakterystyczne słowo „ów dzień” lub „dzień Pański”.
Historia, tak jak ją rozumieli autorzy biblijni, zaczyna się w Księdze Rodzaju dopiero z Abrahamem. Nie do końca jest to jednak ścisłe.
Choć tyle dzieł sztuki przedstawiających koniec biblijnego potopu maluje obraz tęczy, tak naprawdę wprost nie ma o niej mowy.
Nie ulega wątpliwości: już żydowscy tłumacze nie do końca rozumieli pewne rzeczy. Byli w tym bardziej podobni do nas...
- Warszawa bardzo mocno będzie patrzeć, co się dzieje 16 listopada na Śląsku przy urnach - mówił Dominik Kolorz. - Jeśli po raz kolejny Ślązacy wybiorą tę samą opcję polityczną, nie liczmy na to, że następnym razem oni się przejmą dramatyczną sytuacją w górnictwie.
Jest to fragment książki "Przełom czasów. Z perspektywy Starego i Nowego Testamentu", który zamieszczamy za zgodą Wydawnictwa WAM.
Kończy się powoli Księga Rodzaju. Dobiegają końca dzieje patriarchów. Umierający Jakub gromadzi wokół siebie swoich synów i jednym błogosławi, a innym zapowiada kary.
Jest wielka różnica między ludzką słabością a złą wolą.
Bez niego cóż jest? "Jedno cierń i nędze".
Garść uwag na do czytań na niedzielę Zesłania Ducha Świętego, rok B z cyklu „Biblijne konteksty”
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.