Czyli rzecz o Szawle, synu marnotrawnym i Samarytance.
Psalm 96 (95) wywodzi się z radosnej liturgii jerozolimskiej świątyni.
Bóg w Chrystusie stał się widzialny – św. Paweł mówi, że Chrystus jest obrazem Boga niewidzialnego. A skoro Bóg był dostępny naszym oczom, to możemy przedstawiać Go plastycznie.
Prolog Janowy (1,1-18). Fragment książki "Ewangelia według świętego Jana, rozdziały 1-12. Nowy Komentarz Biblijny", który publikujemy za zgodą Wydawnictwa Edycja Świętego Pawła.
Kilkaset osób - aktorów zawodowych i amatorów oraz muzyków uczestniczyć będzie w nagraniu całej Biblii w wersji słuchowiska. 110-godzinna "Biblia Audio" będzie dostępna za darmo w internecie. Dotychczas zrealizowano już nagranie Nowego Testamentu.
Kilka refleksji o kondycji i wyzwaniach współczesnej polskiej biblistyki oraz aktualnej roli badacza Pisma Świętego.
Świat Starego Testamentu nie znał ateizmu. Jest on „dzieckiem” doby XVIII-wiecznego oświecenia.
Chrzest w Jordanie zapowiada i przygotowuje chrzest Jezusa „w śmierci", umieszczając w ten sposób całe Jego życie publiczne pomiędzy dwoma chrztami.
Zapis czatu z prof. Anną Świderkówną, który odbył się dnia 17.02.2008
Jest wielka różnica między ludzką słabością a złą wolą.
Bez niego cóż jest? "Jedno cierń i nędze".
Garść uwag na do czytań na niedzielę Zesłania Ducha Świętego, rok B z cyklu „Biblijne konteksty”
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.