Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie biblia.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Trędowaty był człowiekiem odrzuconym przez społeczeństwo, zepchniętym na margines, zmuszonym do życia na uboczu, bez miłości i współczucia. Jezus był jedynym, który się do niego zbliżył i zaoferował mu pomoc.
Czy w przypadku Romana Brandstaettera można w ogóle mówić o nawróceniu, skoro, jak napisała we wstępie do jego "Kręgu biblijnego" Anna Świderkówna, przez całe życie „mieszkał w Biblii”?
O Różańcu jako modlitwie biblijnej, potężnej, przyczyniającej się do zmiany życia, ponadczasowej i umacniającej jedność w duchu pokoju pisze dla portalu Polskifr.fr ks. dr hab. Janusz Lekan prof. KUL z Katedry Chrystologii i Personalizmu Chrześcijańskiego, członek Polskiego Towarzystwa Mariologicznego. 7 października obchodzimy wspomnienie Matki Bożej Różańcowej.
Wraz z pierwszą niedzielą października rozpoczyna się piętnasta już edycja Radiowo-Internetowego Studium Biblijnego. W tym roku zostanie zaprezentowany cykl wykładów poświęconych wprowadzeniu do pism Nowego Testamentu, a także historii, archeologii i geografii Ziemi Świętej.
Naprawdę nie jest deus ex machina, lecz przebywa i działa wśród swego ludu. „Bóg jest Duchem”, mówi Jezus do Samarytanki i dodaje, że „prawdziwi czciciele Ojca” nie będą Go czcić „ani na tej górze, ani w Jerozolimie” – dodam: nie w tej czy innej religii – ale w „Duchu i prawdzie”.
To wokół Jej osoby i historii „skupiło się” wiele właściwych chrześcijańskiej myśli odwołań do Starego Testamentu.
Z biblijnego punktu widzenia moja reakcja na zranienie może wygnać mnie z raju i złamać moje przymierze ze Stwórcą.
Bóg jest tajemnicą, niedefiniowalną przez ludzkie pojęcia i sylogizmy, w której świetle zaczynamy rozumieć siebie i świat, podczas gdy On zawsze pozostaje Tym, który jest większy niż nasze myśli o Nim.
Może najwyższa pora spojrzeć na Słowo Boże z trochę innej perspektywy. Spróbować przyglądnąć mu się oczyma i usłyszeć uszami tych, którzy je zapisywali.
Biblijny człowiek nie boi się Boga sprawiedliwego, boi się człowieka. Boi się, że wpadnie w ręce ludzkiej sprawiedliwości. Tego się boi.
Jezus nie obiecuje łatwego życia ani szybkiego rozwiązania problemów.
O Bogu, o człowieku i o nadziei. W rytmie czytań roku liturgicznego.
Garść uwag do czytań na I niedziele Adwentu roku A z cyklu "Biblijne konteksty"
Komentarze biblijne do czytań liturgicznych.